Gelatinevrees

Gelatine, een ingrediënt wat ik angstvallig uit de wegga. 1 x geprobeerd een jelly pudding te maken zonder pakje.

Ik spreek dan over meer dan 25 jaar geleden. Mijn jongere zusje kwam logeren en ik had beloofd een jelly pudding te maken als toetje.
Zij verheugde zich hierop. Toen het moment was aangebroken om het toetje te gaan eten bleek de pudding veranderd te zijn in een rubberen massa waar je een raam mee in kon gooien. Zusje teleurgesteld en ik baalde enorm.
Na dit akkefietje nooit meer iets gemaakt waar in de ingrediëntenlijst het woord gelatine in voorkwam.
Keek ik verlekkerd naar een een plaatje bij een dessert...op het moment dat ik gelatine tegenkwam skipte ik gelijk door naar een volgend recept. 
Tot vandaag.... na de start van deze website dacht ik: uitdaging nummer 2.
Pannacotta maken daar had ik zin. Boodschappen doen en op zoek naar gelatine. Vol goede moed gestart met alle ingrediënten klaar zetten. Eerst nog 3x het recept goed doorgelezen. Hoe zat het met die gelatine. Voor warme gerechten geldt een andere bereiding dan een koude toevoeging. Oppassen geblazen !!! Room eerst van het vuur af en de gelatine 5 minuten weken in koud water... dit ging goed.....
Het resultaat mocht er wezen. Pannacotta prima gelukt en oef.... wat een opluchting.
De puddingvormpjes die ik tegenkwam op internet en te koop bij Blokker zijn super handig. Aan beide zijde zit nml een plastic dekseltje. Handig voor in de koelkast maar ook handig om het puddinkje te storten op een bordje. Dus....
Ben je gek op desserts en durf je de uitdaging aan?... Ik wens je veel succes !!!! En.... lees goed de receptuur voor wat betreft de GELATINE. 😉

Reactie schrijven

Commentaren: 0