Smakelijk eten

Een midweekje in Bloemendaal aan zee. Heerlijk uitwaaien, ontspannen in een duinhuis, Zandvoort om de hoek en een dagje shoppen in Haarlem stond in de planning tijdens deze korte break.

Geslenterd door de stad en geshopt. Het was eind van de middag en tijd om een hapje te gaan eten. Restaurantjes genoeg en waar ga je dan uiteindelijk naar binnen..... onze zoon zag op de kaart buiten bitterballen van van Dobben staan en vond het dan ook Echt tijd worden om knopen door te hakken en daar gewoon naar binnen te gaan.
We waren wat vroeg dus eerst maar een borreltje met de v Dobben bitterballen. Menukaart gevraagd om een keuze te gaan maken voor het eten.
Tsja, altijd lastig kiezen. Ik vind zoveel lekker.
 De term "Piepkuiken" maakte mij nieuwsgierig en ik vroeg de gastheer hoe dit geserveerd weer. Was het een filet? Nee, een heel kuiken aan 1 stuk. Toen was ik om !!!! Niets zo lekker als kluiven en met je handen eten.
Ik werd niet teleurgesteld want ik kreeg een prachtig bruin piepkuiken geserveerd. Op heerlijke groente, een bol gepofte knoflook en een limoenolie om het kuikentje mee te besprenkelen.
Man man, wat was dit smakelijk. Het vlees viel van de botjes en de gepofte knoflook met de limoenolie maakte het gerecht helemaal af. Wauw!!! In tijden niet meer zo smakelijk gegeten.
Ook zoon en manlief hadden lekker gegeten. Nu zijn wij niet zo van de desserts maar mijn man opperde: als het eten zo lekker is dan MOETEN  de desserts ook lekker zijn. Toch de dessertkaart ingedoken en een keuze gemaakt.
Onze zoon nam een Oreo cheesecake. Wat een feest !!  En wij een Key Lime Pie. Oftewel:  een limoen cheesecake. Gemaakt van limoentjes uit Californië.
De ooohs en aaaah's vlogen over tafel en er werd van elkaars bordje geproeft. Ook nu werden we zooooo blij van dit eten.
Vrolijk vertrokken wij weer met de bus richting Bloemendaal en wij genieten nu nog van deze eetervaring bij Toujours in Haarlem.
Dus ben je in Haarlem dan zeggen wij TOUJOURS.

Reactie schrijven

Commentaren: 0